کیوتو

IMG_1581وقتی‌ به ایستگاه توکیو (Subway) رسیدیم، زمانِ حرکتِ قطار به سمت Shinkansan نزدیک بود و ما وقت کافی‌ برای رزرو کردنِ سندلی‌ هامونو نداشتیم. تو سایتِ Trip Advisor خونده بودم که واگنهای قسمت رزرو نشده معمولا پر هستن و به سختی می‌شه سندلی‌ کنار هم پیدا کرد، اما شانس ما قطار به نسبت خالی‌ بود و ما به راحتی‌ جا پیدا کردیم. معمولا بعد از ۱ روز سفر کردن با قطار، پیدا کردن مسیر‌ها براتون راحت تر می‌شه، ما حتا برای خریدِ تیکت از ماشین زبانشو از ژاپنی به فارسی هم تغییر نمیدادیم. هتلِ ما طبقِ معمول تنها چند دقیقه تا ایستگاه قطار فاصله داشت( البته اگه از خروجی‌ِ درست بیرون میو‌مدیم) هتل Gimmond، که هتلِ به مراتب بهتری نسبت به ۲ هتلِ قبلیمون بود، و با اینکه زمانِ چک اینِ هتل ساعتِ ۲ بود ولی‌ ما ۱ ساعت زودتر با خوشروی تمام اتاقو تحویل گرفتیم.

هتل تو منطقهٔ بسیار آرومی واقع شده و تنها چند دقیقه تا مرکز خرید فاصله داره. بعد از اینکه وسایل هامونو تو اتاق گذاشتیم و استراحتِ کوتاهی کردیم، آماده زیرو رو کردنِ پایتختِ قدیمی ژاپن، کیوتو شدیم. با اینکه کریس قبلاً اینجا سفر کرده بود و بیشترِ جاهای توریستی رو گشته بود اما اون هم کمتر از من هیجان برای دیدن این شهر نداشت. کاخِ Nijo و اولین مقصدِ ما بود که فقط ۱۵ دقیقه پیاده روی از هتل بود. برای ناهار غذای سبکی خوردیم. ورودی کاخ ۴$ هست و به راحتی‌ میتونید چند ساعتی‌ از کاخ و باغ اطراف اون لذت ببیرید. برخلاف توکیو و اساکا، تو کیوتو برای سفرهای شهری به راحتی‌ میتونید از اتوبوس به جای قطار استفاده کنید. ایستگاه اتوبوس دقیقا بیرون از کاخ نیجو بود و برای رفتن به معبدِ Kinkakuji به راحتی‌ اتوبوسی که به اونجا میرفت و سوار شدیم.

خورشید تو پس زمینهٔ پاویلیونِ طلایی زیبائی این ساختمون و اطرافشو بیشتر کرده بود. حدود ساعت ۵ بود که ما تصمیم گرفتیم به سمت هتل حرکت کنیم و بعد از خوردن غذا، شبِ آرومی‌ و با یه شیشه شرابِ رزً بگذرونیم. یکی‌ دیگه از همسفرای قدیمیه کریس، شارون همزمان با ما در حال سفر تو ژاپن بود اما از اونجایی‌ که وقتی‌ ما وارد کیوتو شدیم اونها کیوتو رو ترک کردن موفق به دیدن هم نشدیم اما به توصیه او برای رفتن به Arashiama گوش دادیم. این منطقه تو دامنه جنگل واقع شده و به همین دلیل منظرهٔ بسیار زیبای داره. از اونجایی‌ که کریس هم قبلن به اینجا سفر نکرده بود نقشه اون منطقه‌رو به محض ورود تهیه کردیم و مسیرمونو از روی نقشه پیدا کردیم. ابتدا از جنگل بامبو رد شدیم که مسیر بسیار زیبایی هست و تو ادامهِ مسیر تعدادی معبد  و خونه های ویلایی زیبا رو دیدیم تا به معبدِ Adashino Nenbutsui  برسیم که حدودِ ۳۰ دقیقه پیاده روی هست. ورودی این معبد حدودِ ۳ دلار هست . این معبد به معبد هزار بودای سنگی‌ معروف هست که منظرهٔ بوداهای کوچک سنگی‌ مطمئنا ارزش پیاده روی رو داشت.

از اونجا به سمت رود Hozu پیاده روی کردیم که منطقهٔ توریستی هست. بعد از خوردن ناهار مختصر به سمت کیوتو سوار قطار شدیم، این مسیر شامل بلیط J-R میشد بنابراین از کارت هامون استفاده کردیم تا از کیوتو به سمت معبد Kiomizu  تو منطقه معروفِ Gion بریم.

کریس اینجارو سالِ ۲۰۰۹ دیده بود و البته با اینکه به نظرش ساختمون معبد و اطرافش شکوهمند بود اما خیلی‌ از نامزد بودن اینجا برای بودن تو لیست ۷ عجایب دنیا، خیلی‌ خوشحال نبود و به نظرش Great wall و یا Machu Picchu و که تو این لیست قرار دارند بیشتر شایسته این عنوان هستند. ورودی ۲.۵۰ دلار بود و حدودِ ۴۰ دقیقه طول میکش البته بسته به سرعتتون و شلوغ بودن محوطه داره.تعدادِ زیادی از ژاپنی‌ها برای دیدنِ این محل با لباس sonata سوناتا (کیمونو) میان که دیدن این تضاد خالی‌ از لطف نیست. تو خیابونِ Gion شانس بیشتری برای دیدنِ Geishaگیشا‌ها دارین .

بد از دیدنِ معبدِ Chionin برای رفتن به سمتِ هتل حرکت کردیم که خیلی‌ اتفاقی‌ کریس یکی از همکارای مدرسشو که همراه همسرش برای ۱ هفته ژاپن بودند رو دید و بعد از یه چتِ کوتاه و گرفتنِ عکس برای استراحت به هتل رفتیم. برای شام به منطقه Kawaramachi رفتیم که یه مغازه که وسایلی‌ با استایل هندی و آفریقایی داشت که  مجبور شدم یه کلاه، صندل و کاور آیفون بخرم. بعد از ۲ روز لذت بخش تو کیوتو آماده قسمت آخر سفر که هیروشیما هست شدیم.