هوچی مین سیتی

بعد از برگشت به شهر برای رفتن به ایستگاه قطار آماده شدیم. قطار تاخیر داشت و بعضی از توریستها اشتباهی صندلی به جای تخت گرفته بودن که توصیه میکنیم ازمطمین باشین که به جای تخت صندلی نگیرید. مسیرتا سایگون بسیار زیباست و بعضی از توریستها با موتوراین مسیرو طی میکنن. به قسمت آخر سفرمون نزدیک میشیم که ۵ روزسایگون و رود دلتا Delta River بود. بعد از اینکه وهتل لاگژریمون استراحت کردیم. با Vietsea برای تور روزانه شهری راهی شدیم. البته تو سایگون نیازی به تورلیدر نخواهید داشت ولی چون تو پکیج ما بود ماهم با تور راهی شدیم. اولین ایستگاه Reunification Palace بود با تاریخچه ای البته جاب تر از ساختمونش. Notre Dame Cathedral ایستگاه بعدی هست و دفتر پست که ازاونجاییکه هنوز به عنوان دفتر پست فعال هست جایی دیدنی هست. برای غذا و نوشیدنی رستوران به راحتی پیدا میشه وبییِرسایگون به قیمت ۱۰۰۰۰ دانگ (کمتر۱دلار)

روز بعد تور هوچی مین تونل و داشتیم که حتمن دیدنشو از دست ندین ازاونجاییکه جزئیات زیادی از جنگ ویتنام واونجا میشنوید ومیبینین واینکه به مردم ویتنام توی سالهی طولانی جنگ چی گذشته. اینکه جنگجوهای ویتنامی کیا بودن وچگنه تونستند پیروزجنگ به آمریکایی ها باشن. تجربه  رفتن داخل تونلها رو ازدست ندین (قسمتهایی از تونل که برای ویزیت توریستها هست حدودن۱۰۰متریا۲۰متر) حتی فکر اینکه مردم سالها تو این تونلها زندگی می کردند سخت و باور نکردنیه.

۲ روز از سفر ما باقی مونده و ما همراه تور به سمت آخرین قسمت هیجان انگیز سفرکه home stay (اقامت تو خونه های محلی در کناریک خاواده) درMekong River حرکت کردیم. توی مسیراز یک معبد بودایی دیدن کردیم وازیک خانه محلی که زنبورعسل پرورش می دادند. کریس قبلن تجربه هُم اِستِی در پِروو رو داشت و با هم این تجربه رو و میانمارهم داشتیم و این سومین هُم اِستِی ما محسوب میشد.

همسفرای خوبی با ملیتهای مختلف ( هلند.ایرلند.سوئد) که همگی هم صحبت های خوب وهمچنین همپا ی خوبی بودن برای نوشیدن آب جوی محلی۳۳۳ (333 lager). ساعت ۷ صبحانه خوردیم و راهی دیدن بازار محلی شدیم که تو بدو ورود صحنه دیدن پوست کندن غورباقه زنده همه روشوک کرد.

وقتی به قایق برگشتیم دیدن پوست کندن غورباقه زنده و کندن سرمرغ باعث سکوت ۱۵ دقیقه ای همه شده بود و راستش کمی فکر گیاه خوارشدن هم به سَرِمون زده بود. ادامه مسیردوچرخه سواری توی مسیرباریک وسرسبزبود وبرای نهاربه رستوران محلی رفتیم که منوی متفاوتی داشتن که شامل موش وماروغورباقه بود!! ازاونجایی که هر روزهمچین غذاهایی  بهمون پیشنهاد نمیشه تصمیم گرفتیم که یه مزه ای بکنیم.

کریس با خوشحالی و اشتها موش وغورباقه کباب شده میخورد. من البته فقط یکم مارو مزه کردم وبقیه لذت و برای کریس گذاشتم.
برای ساعت ۴ با اتوبوس از هوچی مین سیتی به سایگون برگشتیم وبعد از آخرین گشت و گذار راهی فرودگاه شدیم.