هانوی و هالانگ بٍی

Hanoi

هانویِ پرسروصدا

مطمينن اگه اولین بار وارد هانوی بشین دیدن تعداد زیاد موتورسیکلت ها هیجان زدتون میکنه، گذشتن از خیابون یکی از بزرگترین چالش ها خواهد بود وقتی که صدها موتورسیکلت به سمت شما حرکت می کنه. اگر شما در کنارخیابون بایستید و منتظرباشید که اونها به شما راه بِدن … بهتره که دوباره فکر کنید چون ممکنه یک مدت طولانی منتظربمونین. بهترین راه اینه که با سرعت ثابت راه برید و اونها به راحتی و بدون هیچ بوق یا فحشی ازکنارشما می گذرند. چشماتونو ببندین واز خیابون رد شین، خیالتون راحت که مشکلی پیش نمیاد.

دو روزبرای هانوی کافیست، راه رفتن  اطراف  Old Quarter  تنها یک یا دو ساعت طول می کشه بسته به سرعت شما. بنای یادبود هوشی مین Ho Chi Minh Mausoleum (ازاونجایی که ۱۰:۳۰ بسته می شود باید صبح خیلی زود انجام بشه) و موزه جنگ Vietnamese Air Force Museumهم می تونه قبل از ظهرتموم شه.رستوران های کوچک محلی   زیادی با غذای خوشمزه و قیمت های ارزان وجود دارد. از اونجایی که ما تو مالزی زندگی می کنیم به غذا خوردن نسبتا ارزون عادت داریم، اما با اضافه کردن یک یا دو آبجو معمولا قیمت دو برابر یا سه برابرمیشه. هر چندهمچین مشکلی اینجا نیست. یک بطری آبجو خوب محلی۴۵۰میلی درحدود ۲۰۰۰۰دانگ​  p۶۰ ,۱$  به جای ۵یا۴$ تو کوالالمپور. وقتی که یک قوطی پپسی، یا فانتا هم قیمت با آب جوست، شما باشی چیکارمی کنی؟

تنها ۳ ساعت ازهانوی تا  Ha Long Bay  معروف جهان فاصله می باشد. با اینکه کریس قبلا سفر۳ روزه به اینجا داشت و می دونست که چه چیزی رو باید انتظاربکشه اما برای من که مناظر زیبا روبرای اولین بار میدیدم هیجان زده بود. ما پکیج۲ روز۱ شب قایق کروز (میراث) گرفتیم والبته ما هم خیلی خوش شانس بودیم که هم سفرای خیلی خوبی داشتیم.

چشم انداز شگفت انگیزه، مناظرغاری که تو روز اول دیدیم هم بسیار خیره کنندست بویژه وقتی که از بالا به خلیج نگاه می کنید. بعد ازپایین آمدن ازغار برای ۴۵ دقیقه من و کریس تو قایق پاروی نشستیم واز مناظر فوق العاده لذت بردیم. بعد از بازگشت به قایق و خوردن غذا سرگرم گرفتن ماهی از روی عرشه کشتی شدیم که البته ناموفق بود و برای ۳ ساعت بعد همگی مشغول درینک بازی شدیم.

روز دوم من صبح زود از خواب بیدار شدم که تو کلاس تای چی که روی کشتی برگزار می شد شرکت کنم البته که جفتمون یکمی هنگ اُوِر بودیم. روز دوم از یک گروه محلی دیدن کردیم که میگفتن به دلیل حفظ محیط زیست دولت تصمیم داره این خانواده هارو به مناطق شهری منتقل کنه.

پس از  Ha Long Bay وطی کردن مسیر۳​ـ۴ ساعته دوباره به هانوی برگشتیم. مقصد بعدی ما شهر Hue  بود که بلیط هواپیمارو از قبل خریده بودیم. شما دو گزینه برای رسیدن به Hue از هانوی دارین. قطار شبانه (۱۴ ساعت) و یا یک پرواز حدود یک ساعته. تفاوت قیمت پایینه، و هزینه پرواز حدود ۱۰ دلاربیشتر بود.